Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tetoválás szimbólumok jelentése

2020.06.05

 

 Tetováló motívumok jelentése,

Tetoválás szimbólumok, szimbólumok tetováláshoz.

Ha, a Facebook verzióra vagy kíváncsi!

Klikk ide!!!

Ha, az ittenire, görgess tovább!

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

2b86b8527acdf75c8c7f3e5516b03771.jpg

SANTA MUERTE

És most jöjjön egy olyan szimbólum, amit bár tetoválásban mindenhol és mindenki használ de valjmi kevés fogalmuk van róla, hogy valójában mit is hordanak magukon. Pedig, ezekben a pandémiás időkben, egyre több embernek lenne szűksége rá... Bővebben.

 

 

95564138_4374520822573378_2384299868299460608_n.jpg

Fecske: A szerencsét a vándorlást az úton levést a visszatérést, a hűséget és a reményt szimbolizálja.

 

 

95831423_4374528499239277_6315323936422756352_n.jpg

Jelelés: Ha valaki tényleg egyedi módon szeretne szöveget tetováltatni magára.

 

 

95927135_4374531429238984_6222003909217484800_n.jpg

Ketzalkóatl(elterjedt spanyol névírással Quetzalcóatl, magyarul: Tollaskígyó), az azték mitológiában a tudás és tanulás istene, az első istenpár harmadszülött fia. Sok megjelenési formája volt, de legfontosabb jelentéseként a természet erejét szimbolizálta: az összetekeredett tollas kígyó felemelkedik a földről, farka vizet ér, vihart és port kavar, mielőtt esőt hozna. Ő volt az emberiség teremtője,
Bővebben:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Ketzalkóatl

 

 

 

95855660_4374535565905237_5795580310322151424_n.jpg

 

Alkimiai szimbólumok (4 elem és plusz az 5.)

 

 

95602462_4374540202571440_7419905073012015104_n.jpg

Ausztrál (Aboriginal) szimbólumok.

 

 

96170750_4374550165903777_5874710839323262976_n.jpg

Loki, (vagy Loke, vitatott jelentése: „befejező”) a skandináv mitológia alakja, germán tűzisten, gonosz tréfacsináló.
Bővebben itt:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Loki

 

 

96097657_4374553409236786_70436325488066560_n.jpg

Polinéziai tetoválás minták jelentése. Gekko
Bővebben itt:
http://www.apolynesiantattoo.com/polynesian-tattoo-meanings/polynesian-tattoo-symbols-meanings-lizard-or-gecko.html

 

 

96300326_4374556499236477_5067031012265951232_n.jpg

Polinéziai tetoválás minták jelentése. TIKI
Bővebben itt:
http://www.apolynesiantattoo.com/polynesian-tattoo-meanings/polynesian-tattoo-symbols-meanings-tiki.html

 

 

95602464_4374560699236057_8111602473631744000_n.jpg

Százszorszép:
gyermekkori gondtalanság, játékosság

 

 

96085249_4374563445902449_2678793290316251136_n.jpg

mogyoró, dió, makk:
férfi szimbólum, nehezen hozzáférhető bölcsesség, nehéz probléma

 

 

95695765_4374642185894575_8842123762972229632_n.jpg

Horogkereszt (napkereszt)

A szvasztika (卍 és 卐) egy egyenlő szárú kereszt, amelynek a szárai derékszögben megtörtek. Egyike a legősibb jelképeknek, számtalan kultúrkörben használták. A szvasztika fontos szerepet tölt be a hinduizmusban, a dzsainizmusban és a buddhizmusban, e három vallásnak köszönhetően terjedt el a világban. Jelentése Indiában, az Indus menti Mohendzso Daro kultúrában (i. e. 2500-1500) jó szerencse, míg Kínában halhatatlanság volt. Ilyen értelemben használatos az ázsiai kultúrákban és a nácizmust megelőzően a világ többi részén is. A magyar népművészetben is előfordul, tekerőlevél néven. Legtöbbször úgy helyezték el, hogy a vonalak vízszintesen és függőlegesen legyenek, bár néha 45 fokkal elforgatva is használják; a hinduváltozatban gyakran egy-egy pöttyöt is tesznek a szárak közé.

A horogkereszt a hindu teremtő isten két formáját jelképezi: jobbra nézve a világmindenség fejlődését, balra nézve a világ visszafejlődését. Napszimbólumként is használták. Különböző alakokban létezik, a szárai lehetnek hegyesek vagy legömbölyítettek is, valamint maga a kereszt foroghat balra és jobbra is.

A szvasztika már az őskorban része volt a művészetnek. Kontextustól függően szimbolizálhatta a szerencsét, a napot, Brahmát, a szamszárát. Az ókorban széles körben használták, többek között a hettiták, a kelták, etruszkok és a görögök. Megjelenik számos ázsiai, európai, afrikai és indián kultúrában – néha díszítőmotívumként, néha vallási szimbólumként. Megtalálható néhány zsidó, román és gótikus stílusban épült keresztény templomban, valamint muszlim mecsetekben is.

A 20. század elején Európában és Amerikában is nagy népszerűségnek örvendett a jelkép. Többek között a Coca-Cola alkalmazta reklámcélokra, Finnország, Lettország és Lengyelország hadijelvényként használta fel. Erzsébet román királyné koronáját horogkereszt ékesíti, Habsburg Mária magyar királyné ruháján pedig ugyanez a motívum alkot díszítést.

Politikai és antiszemita töltését a 20. század elején kapta. Egy bizonyos Lanz von Liebenfels Ostara nevű újságjában tűnt fel, Hitler ebből kölcsönözte, s a jól ismert, sarkára állított formájában ő tette meg a német nemzetiszocializmus jelképévé. Hitler a szvasztikát a német nemzetiszocializmus jelképéve tette, így a horogkereszt örökre összeforrt a fasizmussal, a rasszizmussal, a nácikkal és rémtetteikkel.

Napjainkban emiatt számos országban, köztük Magyarországon is, tiltott önkényuralmi jelkép. Elsősorban a neonáci mozgalmak használják, amelyeknek központi szimbólumuk, illetve egyes, velük szemben álló szélsőséges mozgalmak az általuk nácinak vélt személyek, csoportok vagy viselkedésmódok megbélyegzésére. Ázsiában a népszerűsége ma is töretlen.

Tajpejben és Japánban szvasztika jelöli a térképeken a buddhista templomokat, Indiában pedig számtalan vallási és polgári szertartásokon rendszeresen használják szerencsehozó szimbólumként. Találkozhatunk vele esküvőkön, épületeken, Buddha szobrokon, ruhákon és még tortadíszítésként is. Kínában balra forgó szvasztika jelzi az élelmiszerek csomagolásán, hogy az vegetáriánus jellegű, és ugyanezt a képet hímzik a gyerekek ruháiba, hogy megvédjék őket a rossz szellemektől.

 

 

96585382_4374645909227536_770783240486125568_n.jpg

Kínai mitológia.
Pangu


Minden mitológiában szerepet kap a világ létrehozásának, az emberek születésének története. Az egyik kínai mítosz szerint a világ megalkotója Pangu, a hatalmas, szőrös, szarvakkal rendelkező óriás, aki az univerzum káoszát magába tömörítő kozmikus tojásból született, és a tojás belsejében lévő, összefonódott jint és jangot hatalmas baltájával választotta ketté, a jinből létrehozva a földet, a jangból az eget. Az alkotás 18 000 évig tartott, minden nap pár méterrel nőtt a föld és az ég területe.

 

 

95786999_4374652542560206_1198801947285520384_n.jpg

Nem hagyhatjuk ki a Négy Teremtő Lény közül az utolsót, Észak urát, azaz inkább úrnőjét: a Teknősök Öreganyját. A kínai monda szerint még egy előző emberiség idejében a jóságos Nagy Jü császár bejárta a földet, megfékezve az addig tomboló vizeket, lecsapolva a mocsarakat. Egyszer a folyóból kiemelkedett egy monstrum méretű, öreg teknősbéka, aki emberi hangon tárta fel neki az Univerzum titkos bölcsességét.

Ö volt a Teknősök Öreganyja. Az öreg lény vízből és tűzből volt, esetleg a Nyilas csillagkép csillagainak fényéből. Páncélján egy kozmikus írás szerepelt, az Egyetemes Szabály, mely olyan ismereteket tartalmazott, mint az akupunktúrával való gyógyítás módszerei, az alkímia tudománya, vagy a feng-shui: a harmonikus térrendezés ősi művészete.

„Teknőc Anyó” türelmesen hagyta, hogy Jü császár mindent lemásoljon, ami teknőjén állt. Miután ez és a szóbeli oktatás is megtörtént, a különös tanítómester visszasüllyedt a folyó mélyére, és az óta senki se találkozott vele...

 

 

95830669_4374655405893253_1496563581716529152_n.jpg

Kínai mitológia: Unikornis

Egy ősi kínai mondás a nagyság veszélyeire így figyelmeztet: „az Egyszarvú hidegtálként, a Sárleány húspástétomként végzi" Ebből is látszik, hogy az Unikornis, mint a szárazföldi állatok királya, szintén komoly méltóságnak örvend a kínai mitológiában. Neve, a Qjlin, szintén összetett, mint a főnixnél a Fenghuang: a qi a hím, a lin a nőstény egyszarvút jelenti.

Meg se lepődünk, ha kinézetéről olvasunk a krónikákban: semmivel sem kevésbé összetett és abszurd, mint másik három világteremtő társaié. Teste, mint a szarvasé, ökörfarka és lópatája van, még zöld pikkelyei is lehetnek, mint a sárkánynak. A legfontosabb azonban a homloka közepéből kinövő rövid szarva, mely nyugati megfelelőjével szemben, nem szaruból van, hanem húsból. Hátán a bőrt ugyanazt az öt szín alkotja, mint a főnix farktollait: vörös, sárga, kék, fehér, fekete.

A legendák szerint valaha hirtelen haragú, kegyetlen lény volt, ám később teljesen átalakult Nemes, jóságos, szelíd állat lett belőle, aki a Főnixhez hasonlóan a Kunlun-hegységben él(utóbbi valójában egy másik dimenziót jelent). Olyan óvatosan lépked, hogy el ne taposson akár egy hangyát is, sőt: még a füvet is csak akkor eszi meg, ha az kiszáradt. Az unikomis tehát túltesz a legkeményvonalasabb állatvédőn, és a legszigorúbb vegetáriánuson is...

A Qilin is nagyon ritkán jelenik meg az emberi világban, ám ha igen, akkor boldog időszakot, Aranykort jósol. A legendák szerint először akkor látták, amikor még egy előző emberiség idején Fu-shi császárnak átadta az írás titkát.

Az Unikornis Fia

Ám a leghíresebb látogatása világunkban nem ekkor történt. Évezredekkel később egy fiatal kínai lány azt álmodta, hogy egy erdőben sétálva észreveszi az Unikornist, amint méltóságteljesen lépked felé. Álmában ö leült, mire a nemes állat odalépett hozzá, szarvas fejét az ölébe téve. A lány megsimogatta, majd egy szalagot kötött szarvára, hogy megismerje - ezután felébredt

Könnyű kitalálni: a hajadon, noha férfival nem volt kapcsolata, teherbe esett. A jóslat szerint a Qilin, azaz az Egyszarvú gyermeke vagy nagy császár lesz, vagy pedig hatalmas bölcs, aki úgy uralkodik az emberek lelkén, mint egy király. Utóbbi teljesült be ezúttal: az anya egy fiúgyermeket szült, aki a Kung-fu-ce nevet kapta: ő lett Konfuciusz (Kr.e. 551-479), minden idők legnagyobbnak tartott kínai filozófusa.

Hetven évvel később az idős bölcs egy vadászaton hirtelen meglátta az Unikornist, szarván ugyanazzal a szalaggal, melyet még anyja kötött rá. Azonnal megértette, ki is ő, ám mielőtt odamehetett volna hozzá, Konfuciusz rosszul lett, elszédült. Nem tért magához, noha hazavitték, ágyba fektették: magas láza lett, és folyton csak azt ismételgette: „értem jöttél... értem jöttél..."Másnap hajnalra a filozófus meghalt. Apja, a halhatatlan Egyszarvú vitte magával lelkét hazájába, a Kunlun-hegységbe, ahol azóta is vele él, mint az „Unikomis Fia".

Forr: titkok birodalma blog

 

 

96066523_4374659255892868_4227615792117579776_n.jpg

Kinai mitológia: Sárkány

Hétfejű, tűzokádó, városokat rettegésben szörny, melyet végül egy hős lovagnak sikerül legyőznie? Ilyen sárkányt nem találunk Kína ősi legendáiban - helyette viszont találkozhatunk a Lunggal, aki inkább istenségnek számít, mint vadállatnak Általános tisztelet, szeretet övezi, nevének jelentése is „kiváló értelmű lény", a halhatatlanság és gyógyító erő birtokosa, a béke, a jólét, a harmónia jelképe.A milliónyi „sárkányos” történet egyike szerint amikor az ősidőkben Kung-kung, a gonosz kígyó elrabolta a Sarkcsillagot, a Sárkány visszaszerezte, s újra az égre tűzte. Egy másik legenda szerint a Sárga-folyóból pedig egyszer kiemelkedett a Sárkány, s ő mutatta meg a császárnak az azóta is közismert Jin-Jang ábrát, mely az Univerzum teljességét jelképezi.

A Sárkány küllemének leírása, ha lehet, még a főnixénél is sokkal bizarrabb. Wang-Fu, a Han-dinasztia (Kr.e. III .sz - Kr.u. III. sz.) idején élt tudós szerint lófeje, kígyófarka van, oldalán hatalmas szárnyak, mancsain óriási karmok. Szarva szarvasra, szeme ördögre, nyaka kígyóra, hasa csigára, talpa tigrisre, füle ökörre emlékeztet De olyan Lung, azaz Sárkány is létezik Wang-Fu szerint, amely fül helyett a szarvával hall.

A kínai Lungot általában gyönggyel ábrázolják: ebben rejlik ugyanis az ereje. Ha elveszik tőle gyöngyét, hatalmától is megfosztják. Később a sárkányok kilenc alfaját különböztették meg a császári udvar kriptozoológusai, úgy mint „szarvat viselő, szárnyas, mennyei, szellemi, kincsőrző, sárga, földalatti, tekergő sárkányok, valamint a sárkánykirályok."

Sárkánykirályok, emberbőrben

Minden Lung közül a legizgalmasabbak az ez utóbbi csoportba tartozó lények: a sárkányok elitrétege, „krémje”. A kínai mitológia négy ilyen Sárkánykirályról, Lung Wang-ról tesz említést, akik a Négy Óceán felett uralkodnak. Sorrendben ők a következők: Ao Shun: Észak-, Ao Chin: Dél-, Ao Kuang: Kelet-, és Ao Yun: Nyugat Sárkánykirálya. Mindannyian tündöklő, víz alatti kristálypalotákban laknak, táplálékuk opál és gyöngy. Egy hagyomány szerint létezik egy ötödik Sárkánykirály is, a Közép Sárkánykirálya, aki még az égtájakat uraló lényeknél is vénebb és hatalmasabb. De maga a Négy mérete is szinte elképzelhetetlen: hosszuk egy mérföld, ha megmozdulnak, reng a tenger és összeütődnek a hegyek.

A Sárkánykirályoknak sárga pikkelypáncél védi a testét Szemük tűzben izzik, leheletükben megfőnek, testük hőjétől megsülnek a halak. Ha nagyon ritkán feljönnek a vízfelszínre, iszonyatos örvények, tájfunok keletkeznek, ha pedig - ami még ritkábban esik meg - felrepülnek, olyan vihart kavarnak, hogy az lesöpri a városokban a háztetőket, s áradást hoz a mezőkre. Tévedés volna azonban pusztán behemót vízi monstrumoknak hinni őket Végtelenül bölcsek és intelligensek: többet tudnak az Univerzum titkairól, mint arra ember valaha is képes lesz. Halhatatlanok, és akármekkora távolságból is kapcsolatban vannak egymással, szavak és hangok nélkül, telepatikusán kommunikálva Varázserejükkel akár emberi alakot is ölthetnek, s ilyenkor gyermeket is nemzhetnek földi nőknek. A kínai császárok legnagyobb „dicsekvésének” számított, ha azt állították: valójában egy ilyen, emberré vált Sárkánykirály volt igazi apjuk...

Forr:Titkok birodalma blog

 

 

főnix tetoválás jelentése

 Kínai mitológia:

A kínai Főnix sokban hasonlít görög-egyiptomi mitológiai „rokonához" - szintén halhatatlan, és szintén a Napot jelképezi, olyannyira, hogy úgy tartották róla: a Napban él. Neve kínaiul Fengfiuang, de ez egy összeolvasztott kifejezés, mivel a Feng kakast, a Huang tyúkot jelent. így a szó „Kakastyúk" lehetne, de nem erről van szó - inkább arról, hogy a főnix a nemek közti ősi egységet képviseli. Nem véletlenül a boldog házasság, a harmonikus szerelmi kapcsolat Kína-szerte közkedvelt szimbóluma.

A legendák szerint összesen két főnix él a világon: egy hím és egy nőstény, A madár - nem tudni, melyikük - először 4600 évvel ezelőtt jelent meg a Földön Huang-ti, a titokzatos Sárga Császár uralkodása alatt. Az egyszarvúhoz hasonlóan a főnixről is úgy hiszik Kínában, hogy felbukkanása nagyon szerencsés előjel: egy új, sikeres császár trónra lépését, egy boldog korszak kezdetét jelzi.

Ez ismét csak párhuzam az egyiptomi főnix legendájával, amelyről szintén azt tartották: ha megjelenik Heliopolisz városban, Ré napisten templomában, az annak előjele, hogy egy kivételes tehetségű fáraó fog uralkodni Egyiptomban. Az is közös, hogy mindkét kultúrában a főnix magának az uralkodónak az „alteregója": nemcsak védelmezője, de egyben ő maga, isteni énje.

Kinában a Feng-kakas a császárt, míg a Huang a császárnét jelképezi A Főnix maga is a Madarak Királya (a nőstény a királynéjuk), ahogy a szárazföldi állatok urának az Unikomist, az édesvízi lényekének a Teknőst, a tenger királyának pedig a Sárkányt tekintik.

A sós leves és a hirtelen haragú császár

Az egyiptomi főnixtől eltérően - melyet „normális" küllemű, hosszú nyakú gázló madámak ábrázoltak - kínai megfelelője kissé misztikusabb megjelenésű. A leírások szerint ugyanis a Fenghuang feje és teste akár egy fácáné, viszont pávatollazata van. Különösen a farktollai szokatlanok, ugyanis ezek az öt szent színből állnak: vörös, kék, sárga, fehér és fekete színűek. Fenti egy leegyszerűsített főnix-jellemzés. Másutt ezt a „személyleírást” kapjuk: „csőre mint a kakasé, arca egy fecskéé, homloka baromfi-homlok, kígyónyakkal, melle a Iúdéra hajaz, háta a teknősbékáéra, teste hátul olyan, mint a szarvasbikáé, csakhogy a főnixnek halfarka van' Már elképzelni is kihívás e lényt, nemhogy lerajzolni, netán szoborba önteni - márpedig a kínai művészek közül többnek sikerült ez is.

E fantasztikus madár persze nem az emberi világban él - ide csak látogatóba jön el nagyon ritkán, kb. ezerévente egyszer. A mitikus Kunlun-hegységben fészkel, a wutong nevű fán, ahol naphosszat éteri szépségű dallamokat énekel. Aki egyszer is abban a kivételes szerencsében részesül, hogy hallja a főnix dalát, az a kínaiak szerint maga is nagy művész lesz. A főnix adja ugyanis az alkotóknak az ihletet - ahogy a nyugati elképzelés szerint a Pegazus vagy a múzsák -, sőt: a kínai hangskálát állítólag egy olyan dalnok alkotta meg, aki hallotta a Madarak Királyát énekelni. Egy legenda szerint egy fontos felfedezés is a főnixnek köszönhető. Réges-régen egy paraszt szántott földjén, amiikor meglátta a talajon gubbasztó Fenghuangot El akarta kapni, de a Madarak Királya elrepült, ám a földgöröngyöt, amin ült, a szántóvető elrakta, mert úgy vélte: szent, mivel a főnix teste érintette. El is vitte a császárnak, ám az feldühödött az ajándékon, és kivégeztette a parasztot.

Évekkel később azonban, mikor a földgöröngy véletlenül beleesett a császár levesébe, megízlelte, s rádöbbent, hogy sokkal ízletesebb lett A göröngy ugyanis, amin a főnix ült, a só volt.. Az uralkodó már bánta hirtelen haragját, így kárpótlásul a kivégzett férfi fiát magas méltóságba emelte: a császári sóbányák urává nevezte ki.

Forr: titkok birodalma blog

 
 

 

japán mitológia tetoválás jelentése

japan mitológia.

A kiváncsi Mokomukuren:
Felettébb különös a Mokomukuren. A Japánban található csúsztatható falak papírjában lakik. Van vele azonban egy gond, nagyon kíváncsi, és állítólag rettenetes tekintete van. Amikor e papírfalak elszakadnak, azt kockáztatja a tulaj, hogy e szellem tulajdonképpen kinéz a lyukon, és az bizony senkinek sem jó. Minél több a lik, annál nagyobb a sansz hogy e rémség kukucskálni fog. Szóval azonnal tessék azokat a szakadt falakat lecserélni!

Forr: újra meg újra blog

 

 

96259179_4374673519224775_3573097900449726464_n.jpg

Japán mitológia
A vicces kedvű Nurikabe

A Nurikabe örök mókamester. Nincsen alakjuk, de bármikor fallá tudnak változni, és végtelenségig képesek aztán e szolid falat nyújtani. KEdvenc elfoglaltságuk, hogy utazók elől zárják el az utat, és jól mulatnak azok tétlenségén. A Nurikabe-t persze megszivathatjuk, mert alsótestén emg kell rúgni és eltűnik - persze ha tudod épp hol van az a része...

Forr: újra meg újra blog.

 

 

Rókatündér tetoválás jelentése

Japan mitológia: Rókatündér.

A nemes Kitsune
Tulajdonképpen a Kitsunék rókaemberek, intelligensek, jószándékúak, és hűségesek. Több rókafarkuk is lehet, és minél több van, annál okosabbnak tartják őket. Ők a Japán kisistenek hírnökei, és emberi formát is felvehetnek, ám mindkét alakjukban többnyire nőneműek. A férfi Kistunék hatalmas harcosok. Érdekességük, hogy bár teljesen ártalmatlanok, de szex útján néha ellopják az emberek életerejét.

Forr: újra meg újra blog.

 

 

japán tetoválás jelentése

japán mitológia:

A Heikegani rákok
Ezekben a lényekben az az érdekes, hogy effektíve valósak, egy Japánban honos rákfajról van szó, melynek hátpáncélja nagyon hasonlít egy emberi arcra. A mitológia szerint a Dan-No-Ura csatájában elesett Heike szamurájok arcát mintázzák a rákok, így többnyire meg sem eszik őkelméket.

Forr: újra meg újra blog

 

 

96170754_4374685109223616_8396625063264124928_n.jpg

Japán mitológia:

Nem csodálkoznék rajta hogy az űber-fantasy legenda Gollamját a Kappákról mintázták volna. Megjelenésük mintegy békaszerű, és tulajdonképpen vizi-lények. Mindegyiküknek megvan a saját kis tava, és fejük tetején egy kis üreg van, melyben a tavukból származó, mágiskus víz van, ám az mihelyt onnét kilöttyen, erejét elveszi. Bár a Kappák nagyon szeretik a vért, de kedvenc csemegéjük az uborka. Bizony, az ubi, és ha egy család, vagy ember szeretne a lény kedvében járni, egy uborkára kell írja a nevét, és a zöldséget a Kappa tavába dobnia. Ezek a lények kedvesek többnyire, és jellemző rájuk, hogy mindenképpen betartják a szavukat. Érdekes, hogy rengeteg féle Kappa van a japán történetekben, és az egy szemű, vagy a szőrös, ne adj isten a kegyetlen jószágoknak más-más a nevük.

Forr: Újra meg újra blog

 

 

95696291_4374689655889828_5724727171142909952_n.jpg

Japán mitológia: (A személyes, kis kedvencem. 

A Makura-k gonosz kis szellemek, akik álmatlanságot okoznak különös tettükkel. Ugyanis ők nem tesznek mást, mint éjjel megjelennek, és kirántják, vagy arrébb húzzák az alvó ember feje alól a párnát. Többnyire azzal tetézik ezt, hogy az ember szemébe homokot szórnak, és végső esetben lelkeket lopnak. De leginkább párnákat rángatnak.

Forr: újra meg újra blog

 

 

tulipán tetoválás jelentése

Tulipán: természetesség, játékosság, vidámság.

 

 

96103446_4374748215883972_1835646297638436864_n.jpg

Orgona: áhítat

 

 

budhista-tan-kerek-jelentese.jpg

Kerék:

Az örök körforgás, a ciklusok, az újrakezdés, megújulás és a szerencse forgásának szimbóluma.

 

 

hhhh

Urim és Tummim

Jelentésük: A tündöklő és a tökéletes
Ókori zsidó főpapok hordták a melldíszükön egy erszényben. tulajdonképpen sorsvető kövek voltak isten döntéseinek kifürkészéséhez.

 

 

95638072_4374772479214879_5872345437624598528_n.jpg

Usebti

Egyiptomban a halottak mellé temették. A név jelentése "válaszoló".
A túlvilágon való "kínos" kérdések megválaszolásakor ő felelt a halott helyett.

 

 

96534727_4374775589214568_5261528060804464640_n.jpg

Ízisz csomó.

A csomók és a mágikus hatalom közti kapcsolat miatt Ízisz egyik jelképe a tjet (jelentése: jólét/élet), más néven az Ízisz-csomó vagy Ízisz vére volt. A női múmiák nemi szervére is tették. A tjet több szempontból is hasonlít az ankhra, leszámítva, hogy karjai lefelé hajolnak. Mindig az örök életet és az újjáéledést jelképezi.

 

 

Abrakadabra  A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából  Az abraka

Abrakadabra

Az abrakadabra (abracadabra) egy misztikus formula, talán az egyik legősibb, írásban is megjelent varázsige. John Allegro angol Ótestamentum kutató az AB-BA-TAB-BA-RI mezopotámiai kifejezésből eredezteti, amelyet feltehetően az ősi Sumerban a révületen alapuló vallásgyakorlatok során recitáltak. Allegro szerint abban az arameus szóban is felfedezhető, amellyel Istent nevezték, és amely az újtestamentumi „Miatyánk” kezdetű imában szerepel. Septimus Severus római császár orvosa, Quintus Serenus Sammonicus 208 táján írta azt a verset, amely az abrakadabra alkalmazására a legkorábbi utasítást tartalmazza. A szót egy kis papírdarabra kellett írni, amelyet aztán a beteg nyakába kötöttek. Az illető 9 napig hordta. Akkor a szöveget át kellett vetni a beteg vállán, majd beledobni egy keletre folyó patakba. A varázsszót úgy írták le, hogy minden egymást követő sorban lehagytak a végéről egy betűt, míg végül csak az „a” betű maradt. Ahogyan a szó eltűnt, úgy kellett a beteg bajának vagy a láznak is fokozatosan eltűnnie.:

A B R A C A D A B R A
A B R A C A D A B R
A B R A C A D A B
A B R A C A D A
A B R A C A D
A B R A C A
A B R A C
A B R A
A B R
A B
A


 
 
 

molylepke tetoválás

A molylepke (éjjeli lepke) szimbolizálja az idealizmust, mert a fényhez vonzódnak. A halált mert feláldozzák magukat a tűzben. Az őrültséget mert éjjel az egyetlen fényforrás felé a holdhoz repülnek de soha nem érik el.

 

 

96013916_4374786295880164_3830759237714182144_n.jpg

Morze ABC

https://hu.wikipedia.org/wiki/Morzekód

 

 

95688082_4374789192546541_3080706219522916352_n.jpg

Észak Amerikai hobo szimbólumok.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hobó

 

 

95866647_4375940099098117_393024855164846080_n.jpg

Indián motívumok

 

 

96418212_4375942879097839_5795071519906332672_n.jpg

Indián motívumok

 

 

95888471_4375945592430901_2162064920235999232_n.png

Őskori és kora bronzkori vulva (női nemi szerv ábrázolások)

 

 

95737494_4375951225763671_4944321820934275072_n.jpg

A negyedik csakra elnevezései:
Anáhata-csakra, szív-csakra, szívközpont. Anáhata „meg nem ütött” a szív tájékán. Jelképe a tizenkét szirmú zöld virág, belsejében két egymást metsző háromszöggel (hexagram), ami a férfi és nő egyesülését jelképezi.

A szívcsakra fogantatásunktól kapcsolja össze a földi és égi energiáinkat. 3 és 7 éves kor között kezdi a szívcsakra, a külvilággal fenntartott kapcsolatokon keresztül meg mutatni, milyen elvárásoknak felelünk meg, milyen elvárásoknak feleltetjük meg magunkat.
A szívcsakrához tartozó tanulási feladatunk a szív tulajdonságainak kibontakozása, szeretet, együttérzés, jószívűség, önzetlenség, odaadás, gyógyítás. - amely önmagunkkal való kapcsolatunk harmonizálásával, gyógyításával kezdődik.

A szív csakra szimbóluma a Tizenkét szirmú lótuszvirág, melynek helye, a mellkas közepén található, szegycsonttól kicsit balra a szív felé helyezkedik el. Testünkön előrefelé nyílik a központi energia vezetékből a jelen szívcsakrája, és testünk hátsó részén ugyan ebben a magasságban a múlt szívcsakrája.
A szívcsakra összeköti a 3 alsó - földhöz kapcsolódó, és a 3 felső - mennyei szférákhoz kapcsolódó csakrákat.

Alapelve, a lét odaadása, mely csak a szeretet adásán és kapásán keresztül működik.
Aki nem tud adni, annak gondja van a "kapással" is, és aki nem tud kapni, annak problémát okoz az adás is. E kettő harmóniája szükséges a szívcsakra megfelelő működéséhez. - melyet nem a másoknak való adás, és kapás, hanem az önmagadnak adás és kapás szeretetteljes gyógyításával kezd.

Amikor a szívcsakrán keresztül áramoltatod a szeretetet, olyan életet élhetsz, mely harmonikus, kiegyensúlyozott, veszekedésektől mentes.
A feltétel nélküli szeretettel, mely önmagad teljes elfogadását is jelenti - szinte katartikus élményt élhetsz át.
 
 
 
 
 

95778730_4375953929096734_4277549373958651904_n.jpg

 

Manipura – vagy „ékkőváros”, a köldöknél. Szimbóluma a tízszirmú sárga lótusz, belsejében az egyik hegyére állított háromszöggel.

A napfonat csakra körülbelül 18 hónapos és 3 éves kor között kezdi a kapcsolatunkat a környező világgal összehangolni. Ezért működése, hatással van a szocializálódásunkra, és a nyelvtanulásunkra. .

Akinek gyakran van gyomor, emésztési problémája, annak nem árt elgondolkoznia azon, mit nem tud, vagy nem akar "bevenni a gyomra".
Az megoldatlan szituációkat, élethelyzeteket nem szabad elhanyagolni, mert az ilyenekből alakul ki a gyomorfekély, máj, epe problémák. Súlyos esetekben még rákos elváltozásokat is okozhat.

Amikor megtanuljuk kezelni problémáinkat, - elvenni és elfogadni az élet tortájából a "nekünk járó részt" (elkezdünk kiállni önmagunkért) akkor az addig megoldásra váró dolgok száma csökken, és az élet megemészthetővé válik.

Pozitív megerősítés ami
segíti a napfonat csakra kiegyensúlyozott működését:

"Képes vagyok önmagamért kiállni, elfogadni, és elkérni az élet tortájából azt ami Nekem tetszik."

 

 

szex-csakra.jpg

Szvádhisthána csakra, szakrális-csakra, hasi-csakra, szex-csakra, keresztközpont.

Csakráink már megszületésünkkor működnek. A szex csakrához tartozó szükségleteink 6 hónapos kortól fejlődnek ki, amikor is az élvezet és a kielégülés szerepe kap nagyobb jelentőséget.

A szexcsakra szimbóluma a Hatszirmú lótuszvirág, mely a keresztcsont felső részén, a fanszőrzet határán helyezkedik el. Kiindulási pontja a központi vezeték, melyből előrefelé nyílik- a jövő felé, míg a test hátsó részén nyíló párja a múlt felé mutat.

A szexcsakra, a lét alkotó jellegű szaporodásával, teremtésével függ össze - nem csupán a testi, hanem a lelki síkon való kielégüléssel. Ezért is fontos a nemicsakra megfelelő működéséhez a vágyak megélése, kiélése, az élet élvezete - de nem csupán a szexualitásban, hanem a férfi, női energiák kiegyensúlyozottságában is.
A nemi / szex csakrához kapcsolódó tanulási feladat, az ősi érzelmek, áramlás az élettel, érzékiség, erotika, kreativitás, rácsodálkozás, lelkesedés széles skáláját foglalja magába- de fontos, hogy nem csupán a szexualitás területein hanem az élet minden területén kiélve / megélve a vágyakat.

Aki valóban kiteljesedett életet él létezése minden szintjén, minden életterületén, annak tud tökéletesen működni a nemi / szex csakrája.

Ha ez még nem történt meg, akkor a nemi / szex csakra kiegyensúlyozott, működését a különböző életterületek, és életfeladatok blokkjainak az oldásával lehet elősegíteni.

 

 

gyoker-csakra.jpg

Múládhára – „gyökértámasz”, a gerinc tövénél található. Szimbóluma a négyszirmú vörös lótusz.

A gyökércsakra kiegyensúlyozott működése által - a lét testi érzékelésén keresztül érzékeljük, a minket körülvevő világot.
A fogantatástól, a fizikai test kifejlődésén keresztül egészen a születésig szoros kapcsolat alakul ki fizika testünk és energia rendszerünk között. A gyökércsakra pedig ennek az anyagi világnak a befogadásban segít, a harmonikus élet megteremtésével.

Nem hiába szokták mondani "Elszállt".
Aki csak a spirituális világgal foglalkozik annak a földelése legyengül, és elveszti a talajt a lába alatt. Az ilyen ember gyökér csakrája kiegyensúlyozatlan, vagy gyakran energia hiányos. A gyökér csakra energia hiánya, a földi lét elfogadásával függ össze.

A gyökér csakrához tartozó szimbólum a Négyszirmú lótuszvirág.
A gyökér csakrának a helye - a végbélnyílás, és a nemi szerv között a farok-csonttal összekötve található. Maga a csakra tulajdonképen a központi vezeték (susamna) meghosszabbítása, mely lefelé nyílik - egészséges, kiegyensúlyozott működés esetén tölcsér formájú. A tölcsér pedig a föld felé van kiszélesedve, hogy a földi / anyagi világ stabilizálását elősegítse. - gondolati, és érzelmi szinten egyaránt.

A csakra föld felé nyíló energia áramlata, meditáció közben szinte meghosszabbodik a föld középpontja felé, és mint egy öreg fa - gyökeret ereszt.
Erre a földelésre, stabilizálásra, minden embernek szüksége van a kiegyensúlyozott, harmonikus élet megteremtésében.

 

 

caducues-tetovalas-tattoo.jpg

Kígyós bot: (Caduceus) Az istenek hírnökének Hermésznek a kezében ábrázolják. A beavatás, a titkos tudás jelképe lett majd később az orvostudomány vette át. Elsődleges jelentése az egymással ellentétes erők egyensúlya, egyesülése.

 

 

szamok-jelentese.jpg

SZÁMOK SZIMBOLIKÁJA:

1: nyitottság, férfiasság, teremtés, fizikai erő, egyediség, merevség, határozottságra, győzelemre törekvés, vezetői hajlam
2: befogadás, érzékenység, nőiesség, lelki erő, romantika, művészi érzék, intuíció
3: kapcsolatteremtés, kommunikáció, információ átadás, büszkeség, változékonyság
4: határozottság, szilárdság, összpontosítás, akarat erő, komolyság, igazság, precizitás
5: kreativitás, játékosság, rugalmasság, kockázatvállalás, anyagi sikerek, szenvedély
6: művészi kreativitás, érzékenység, érzelmi biztonság, béke, nyugalom, védelem
7: határozottság, célirányosság, utazás, filozofikusság, misztika, egyéniség, vonzerő
8: pontosság, zártság, rejtélyesség, kiszámíthatatlanság, erős érzelmek, szellemiség, misztika, végtelen lehetőség
9: magas szintű szellemiség, romantika, erős akarat, öntudat, szenvedély, tehetség, misztika

 

 

a-szinek-szimbolikaja.jpg

A SZÍNEK SZIMBOLIKÁJA:

SÁRGA:
Az örök fény, a felség, a hatalom kifejezője, a közvetítés jelképe emberek és istenek között.
- A világos- vagy aranysárga a hit, a jóság, az intuíció, az intellektus színe.
- A narancssárgába hajló sárga a Nap, a melegség szimbóluma; az isteni szeretet, a bölcsesség színe
- a zöldessárgát viszont a halálhoz, az irigységhez, a hitszegéshez társították.
- A buddhizmusban a lemondás, a vágytalanság, az alázatosság, a szerzetesek színe.
- Kínában a Föld, a középpont színe. Eredetileg császári szín volt, később az előkelőség kifejezője lett.
- A keresztény hagyományban lehet a szentség, a felfedett igazság kifejezője, ugyanakkor a sötétsárga az eretnekség, az árulás színe.
NARANCSSÁRGA:
Átmeneti szín a piros és a sárga között; a szellem és a libidó egyensúlyát jelképezi.
- Kínában és Japánban a szeretet és a boldogság színe.
- A buddhista szerzetesek ruhájának színeként a láng, a megvilágosodás fénye, az isteni szeretet kinyilatkoztatása.
- A zsidó hagyományban a ragyogás és a pompa színe.
PIROS:
Éppúgy lehet az élet, mint a halál jele; mindkét esetben a vérrel asszociálható. A nemiség szimbóluma, a libidó színe.
- A történelem előtti időkben a halottak mellé vörös színű port szórtak a temetkezési szertartás során. Ókori babona, hogy apotropaikus erejű, megóv a démonoktól és a veszélyektől.
- Az egyiptomiak befestették fáikat, barmaikat, vagyontárgyaikat pirosra, hogy megvédjék a tűztől és más károktól, s hogy termékenyek legyenek.
- A zsidók ajtófélfáikat az áldozati bárányok vérével festették meg, hogy megóvják házaikat a tíz csapás öldöklő angyalától.
- Görögországban vörös leplet borítottak a holtakra, ezzel jelképesen áldozattá avatták, hogy kibékülve az alvilágiakkal, lejuthasson birodalmukba.
- Az antikvitásban a szeretet, a szerelem, a szenvedély kifejezője; Rómában a menyasszony tűzpiros fátylat visel, ez a flammeum. Erő-, tűz- és hatalom-jelképként is szerepel.
- A zsidó és keresztény hagyományban a komolyság, a fenség színe. Az Újszövetségben a bűn, az engesztelés, a vezeklés és az áldozat színe.
- Negatív jelentése a testi szenvedélyek megbélyegzéséhez kapcsolódik, a skarlátvörös a "nagy babiloni parázna" színe.
- A piros lámpás házak színeként a paráznaságra utal.
- Az alkimisták kemencéjét jelképezi, valamint a "Nagy Mű" harmadik fokozatát.
- Az európai népszokásokban a húsvéti piros tojás a termékenység jelképe.
BARNA:
A föld színe, ebből adódik anyaság, gondoskodás, termékenység, szorgalom jelentése. Mint anyagi szimbólum, az ösztönszféra kifejezője is.
- Már az ókorban felveszi a vezeklés, az egyszerűség, az alázat értelmet.
- A középkorban az alábbi jelentések tartoznak hozzá: hallgatagság, az evilági hívságok megvetése, szegénység; ezért lesz a ferences szerzetesrend öltözetének színe.
SZÜRKE:
A hamu és a köd színe, ezáltal a szomorúság, a melankólia, az unalom, a fásultság, az egyhangúság jelképe.
- A keresztény szimbolikában a test halálát és a lélek halhatatlanságát jelképezi. Ebben az értelemben vált az egyházi közösségek, a rendek megkülönböztető színévé.
- A szürke a színek ellentéteként a semlegességet, a hétköznapiságot jelenti.
ZÖLD:
A tavasznak, a természet megújulásának, a növekvő életnek a kifejezője. Különösen az örökzöld növényekhez kötődik termékenységi és halhatatlanságot kifejező szimbolika.
- A színskála "közepén" áll, kiegészítő színe a piros, s mivel a kék és a sárga elegye, jelöli egyben a színek hármasságát. Ebből adódik kétértékűsége is: lehet a fiatalság, a remény, a boldogság, ugyanakkor a változás az átmenetiség, a féltékenység jelölője.
- Meleg és hideg, égi és földi keveréke. Lehet az éretlenség, a tapasztalatlanság és naivság jelképe.
- A kereszténységben a halhatatlanság, a feltámadás színe, az Erények közül a Reményé.
- Negatív jelentése: méreg, halál, a gonosz rontó ereje. A sátánt gyakran ábrázolják zöld testtel és szemmel.
- Az iszlám hagyományban a Prófétára és a Paradicsom ígéretére utal.
- Az alkímiában a zöld kő az aranyhoz való átmenetnek felel meg.
KÉK:
Az égbolt, a tenger színe; a megfoghatatlanság, a végtelenség, a transzcendencia szimbóluma. Az intellektus, az elmélkedés, a megnyugvás kifejezője, amely a képzelet és a szűrrealitás világához is kapcsolódhat.
- Az égi istenekre utalva az emberfeletti, mennyei hatalom kifejezője

 

 

kobra--kigyo-tetovalas-jelentese.jpg

Kobra: a hatalmat, agressziót, támadásra való készséget és a gyorsaságot szimbolizálja.

 

 

kopony-skull-tetovalas-jelentese.jpg

Koponyán átszúrt kés: A titkos tudásba való beavatás. A tudat megnyitása a spirituális síkok, dimenziók felé.

 

 

nyil-tetovalas-jelenese.jpg

Nyíl: Az akaraterőt és a cél elérésének a képességét testesíti meg.

 

 

96412741_4375987342426726_5446598334733090816_n.jpg

Sankofa: Nyugat-Afrikai szimbólum. Lefordítva: Menj vissza és tedd meg. A múltból tanulás fontosságának jelképe. Kétféle képen is ábrázolják.

 

 

96370159_4375989429093184_5647773958632636416_n.jpg

AdikraHene:
Nyugat-Afrika: Adinkra szimbólumok királya, úgy tartják ez inspirálta az összes többi létrejöttét. A “ He-Ne” azt jelenti, király, vagy vezér. Jelenti a nagyságot, a nagylelkűséget és eredményességet a célok megvalósítása érdekében.

 

 

valknut-tetovalas-jelentese.jpg

Valknut: Skandináv szimbólum. Gonosz szellemek elleni védekezésül vagy reinkarnáció elősegítésére, talizmánként is hordhatták.

 

 

vegvisir-tetovalas-jelentese.jpg

VEGVISIR: Norvégoknál (Izlandon) a védelem szimbóluma. "Vegvisir" az izlandiak szerint ez a szimbólum az, ami vezeti az útjukon.

 

 

hold-tetovalas.jpg

Hold: A változást, az érzelmek csapongását, álmodozást és a tudatalatti vágyak felszínre bukkanását jeleníti meg.

 
 
 

kor-tetovalas-jelentese.jpg

kör, két egymásba kapcsolódó: szövetség